Category Archives: Pengalaman hidup

Puitis rantauan…

Penaku sentiasa saja bergerak mengikut gerak hati… berikut mesej dariku buat sahabat semua… Teruskan membaca

Posted in Pengalaman hidup | 1 Komen

Aku dan bisnes..

Pada 28 Ogos 2010 yang lalu, aku telah menghadiri kursus usahawan di Bandar Tasik Selatan di KL. Memang mengkagumkan! unexpected chances to gain money!! haha.. Macam takde kerja lain jer nak buat sampaikan aku mengisi masa pada hari itu dengan … Teruskan membaca

Posted in Pengalaman hidup | 1 Komen

Adush! Malunyaa~~

Kisah ni lama dah berlalu..tapi baru rasa nak tulis..hehe.. Petang Jumaat yang cerah..tarikh tak ingat dah..dalam bulan Julai camtu lah. Waktu ni aku kena pergi masjid sorang2 untuk solat jumaat sebab abah takda. Abah pergi kursus ESQ kat Ampang sana … Teruskan membaca

Posted in Pengalaman hidup | 4 Komen

Mimpi yang sukar dilupakan…

Kepenatan..tertidur pada waktu petang bertarikh 6 Julai 2010 banyak merencana langkah-langkah seterusnya.. Mesti tertanya-tanya sebab nya en? Urmm..hendak bercerita pun agak samar sebenarnya mimpi yang dialami. Namun, ‘mainan tidur’ ini banyak menjadikan aku terfikir-fikir. Kalau hendak ditafsirkan pun, aku tak … Teruskan membaca

Posted in Pengalaman hidup | 4 Komen

I’m on the right track!!

“Kekuatan mula dirangka, ilmu mula disusun, hati mulai tenteram, namun langkah belum dicipta…” Itulah kenyataan yang aku boleh berikan apabila umurku mencapai 18 tahun. Iman mula bersuara..”apa yang sudah kau lakukan untuk agama wahai Farris??” Kadang kala aku memikirkan keadaan … Teruskan membaca

Posted in Pengalaman hidup | 4 Komen

Bahasa syurga…kini ku baru bermula…

Assalamualaikum…kali ini ana lebih suka hendak bercerita berkaitan dengan ilmu baru yang ana terima spnjg berada di Universiti Putra Malaysia (UPM). Syukur alhmdulillah ana kini dalam perjalanan yang lebih panjang dan lebih mencabar. Memilih jalan sendiri untuk mendalami ilmu perubatan … Teruskan membaca

Posted in Pengalaman hidup | 1 Komen

MENELITI AIB SENDIRI….

Oleh Imam al Ghazali Jika Allah Azza wa Jalla menginginkan kebaikan bagi seseorang, Ia akan membuat orang itu dapat melihat aib-aibnya. Orang yang memiliki basiroh (mata hati) yang tajam akan mengetahui aib-aibnya. Jika ia telah mengetahui aib-aibnya, maka ia dapat … Teruskan membaca

Posted in Fitrah manusia, Pengalaman hidup | Tinggalkan komen