Tunas fikrah..

Salam alaik..tajuk pun dah semacam. Macam takde tajuk lain yang boleh diberikan.(haha) Mari bersama-sama teruskan pembacaan penulisan perkongsian fikrah saya ini yang sudah mula terbentuk sedikit demi sedikit pada usia setahun jagung dalam mengenal hakikat hidup sebenar.

Kekuatan fikrah yang sebenar terletak pada ajaran Nabi Muhammad SAW di mana segala kaedah,cara,konsep dan sebagainya telah pun diajarkan oleh baginda kepada para sahabat khususnya dan sekaligus kepada umat Islam amnya.

Tunas pemikiran ini sudah mula menceracak di dalam otak kecil ini sehingga mungkin menimbulkan banyak lagi tindakan2 yang wajar di samping mendapat sokongan sahabat dan murabbi’s dalam melaksanakan dakwah Islam dengan lebih optimum pada awal usia.

Mengapa saya sibuk sangat membicarakan tentang ini? Fikrah? Muda? Ha..kepentingan untuk berfikir secara matang dan dalam ‘track’ yang betul perlu dipupuk bermula dari sekarang. Sekarang tu bila?Yakni pada awal usia..Tidak hairanlah saya berkata seperti ini. Sedangkan Saidina Ali,Sultan Muhammad Al-fateh,Assyahid Hassan AlBanna dan tokoh2 yang seumpama dengan mereka bergiat aktif dalam gerakan Islam pada usia Muda! Mereka tidak pun dipertikaikan..yang penting cara akal kita berfikir..kita pasti diterima umum..

Kini,dunia dilanda dugaan besar! Fitnah besar! Tipuan besar! Oleh dajjal dan proksi jahat laknatullah spt Yahudi,Freemasonry dan sekutu mereka. Mereka merangka strategi2 besar yang matlamat nya hanyalah mahukan PENAKLUKAN MUTLAK ke atas dunia! Penaklukan melalui tipu muslihat yang kotor dan jijik di sisi Allah swt dan manusia. Mereka mencipta pelbagai metod bagi menjadikan manusia diperhambakan dan mengikut ‘jari telunjuk’ mereka. Nauzubillah..

Tidak dinafikan, hakikat yang berlaku dewasa ini menunjukkan hampir 90% matlamat mereka dapat dicapai secara mudah dan efisien. Sememangnya kita berada dalam PENJARA HIDUP mereka! Melainkan kita berpegang pada tali2 Allah yang menjadikan kita hidup di luar lingkaran PENJARA HIDUP itu yakni berpegang teguh pada ajaran Quran dan sunnah Rasulullah saw.

Itulah pemikiran yang saya ingin ketengahkan.Kita dibuai dalam tidur di atas katil Yahudi dan sekutunya. Hendak melepaskan diri? haa..perlu ada cara!

Sedangkan seorang banduan yang tekad hendak melepaskan diri mereka dari penjara pun perlu belajar dan membuat kajian tentang penjara yang mereka huni sebelum hendak meloloskan diri dan mencari kebebasan. Apatah lagi kita yang masih lagi bebas dalam membuat pilihan sama ada kita hendak meloloskan diri dari cengkaman musuh2 Allah ini atau membiarkan sahaja kita berada dalam penjara mereka sambil dipergunakan untuk kepentingan mereka.

Perjuangan kita bukan sekadar belajar cara berfikrah sahaja, menyertai usrah, turut serta dalam dakwah langsung atau tidak langsung, menunjukkan contoh teladan baik, mengamalkan kehidupan peribadi muslim malah

KITA PERLU BELAJAR MENGENALI MUSUH2 KITA!!

Kita perlu memahami secara teliti dan mengkaji setiap perangkaan Yahudi dalam menjatuhkan Islam. Protokol 24 dalam fahaman Zionis telah pun terbongkar meskipun mereka cuba untuk merahsiakannya. Namun,mereka tidak tergesa-gesa dalam bertindak sama ada membunuh atau mengancam hidup individu yang menyebarkannya tetapi mereka tidak risau kerana mereka beranggapan ORANG ISLAM KINI TIDAK SUKA MEMBACA DAN MENELITI APA YANG BERLAKU DI SEKELILING MEREKA!!!

Jadi, mereka tidak risau pun tentang apa-apa sehingga kini. Mereka sangat berkeyakinan orang2 yang berpotensi besar untuk menghancurkan segala perancangan mereka SEDANG TIDUR DIBUAI MIMPI2 YANG INDAH….yakni orang2 Islam….

Oleh itu, saya selaku pemuda Islam sangat sangat menyarankan sahabat semua tidak hanya melihat dan mengecam apa yang tidak kita senangi di sekeliling kita malah kita perlulah meneliti secara mendalam apakah kesannya terhadap agama Islam yang tercinta ini…

KITA PERLU BANGKIT DARI TIDUR YANG LAMA!!

khilafah perlu ditegakkan!!

wahai orang muda sekalian..bangunlah!! Cubalah sebaik mungkin walaupun sedikit dalam membantu kebangkitan Islam di akhir zaman ini..

Allah lah sebaik-baik penolong….inshaAllah…

About farrishanafi

Perantau dunia yang belum sampai destinasi Nya...
This entry was posted in Fitrah manusia. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s