Kisah 7 Pemuda Al Kahfi Dan lagu ‘WELCOME TO THE BLACK PARADE’.. ada kaitan ke?? macam ada..

Dengan izin Allah, butir-butir ilmu kali ini terungkap hasil dialog seorang penulis buku Membongkar Misteri Dajjal dengan Dr.Muhammad Al-Mahdi.Bagi ana ia adalah ilmu yang Allah beri kefahaman kepada untuk melihat surah Al-Kahfi dan perihal Dajjal dengan lebih dekat. Untuk memahami lebih jelas ana lebih rela menaip maksud yang terkandung dalam surah Al-Kahfi ini untuk tatapan sahabat semua…

“Ataukah kamu mengira bahawa para penghuni Al-Kahfi dan Ar-Raqim (gua) itu, mereka termasuk tanda-tanda kekuasaan Kami yang menghairankan.

(Ingatlah) tatkala pemuda-pemuda itu mencari tempat berlindung di dalam gua lalu mereka berdoa:’ Wahai Rabb,berikanlah rahmat kepada kami dari sisiMu dan sempurnakanlah bagi kami petunjuk yang lurus di dalam urusan kami (ini).’

Maka Kami tutup telinga mereka beberapa tahun di dalam gua itu, kemudian Kami bangunkan mereka agar Kami mengetahui yang manakah di antara kedua golongan itu yang lebih tepat di dalam menghitung berapa lamanya mereka tinggal (di dalam gua itu).

Kami ceritakan kisah mereka kepadamu (Muhammad) dengan sebenarnya.

Sesungguhnya mereka itu adalah pemuda2 yang beriman kepada Rabb mereka dan Kami tambahkan kepada mereka petunjuk; dan Kami telah meneguhkan hati mereka di waktu mereka berdiri lalu mereka berkata: ‘Rabb kami adalah Rabb langit dan bumi,kami sekali-kali tidak menyembah ‘ilah’ (sesembahan) selain Dia, sesungguhnya kami kalau demikian telah mengucapkan perkataan yang amat jauh dari kebenaran.

Kaum kami ini telah menjadikan selain Dia sebagai ‘ilah-ilah’ (sesembahan).

Mengapa mereka tidak mengemukakan alasan terang (tentang kepercayaan mereka)?

Siapakah yang lebih zalim daripada orang-orang yang mengada-adakan pembohongan terhadap Allah?

Dan apabila kalian meninggalkan mereka dana apa yang mereka sembah selain Allah, maka carilah tempat berlindung di gua itu, nescaya Rabbmu akan melimpahkan sebahagian rahmatNya kepada kalian dan menyediakan sesuatu yang berguna untuk kalian di dalam urusan kalian…”

(Al-KAHFI 9-16)



OK..mungkin antum kurang faham..ana nak explain dengan lebih detail menurut sebuah tulisan yang membahaskan mengenai Surah Al-Kahfi yang menyebut bahawa para pemuda tersebut adalah anak-anak para bangsawan Romawi. Mereka keluar meninggalkan kaum mereka pada hari kebesaran bagi menyembah patung dan thaghut!! Mereka menyembelih binatang untuk dipersembahkan kepada ilah-ilah thaghut mereka.

Dengan perintah Raja yang bernama Diqyanus. Apabila seluruh manusia keluar bebondong-bondong di dalam perarakan yang besar dengan diiringi paluan muzik dan gendang, pemuda-pemuda tadi dalam diam2 memisahkan diri mereka dan keluar dengan hati yang berat dan rahmat Allah. Mereka mengetahui bahawa apa yang dilakukan oleh kaumnya sangat sia-sia.

Orang yang pertama sekali memisahkan diri di antara mereka pada waktu itu duduk bersendirian di bawah naungan sebuah pohon. Lalu datang yang lain duduk bersama-sama sehinggalah seramai 7 pemuda. Sedangkan mereka tidak saling mengenali antara satu sama lain, tetapi Allah menggerakkan hati nurani mereka dan menetapkan hati mereka teguh dengan keimanan.

Di dalam riwayat kitab kisah anbiya dan asbabun nuzul, disebut nama bagi kelompok orang beriman yang hidup beberapa ratus tahun sebelum diutusnya Nabi Isa as. Bahawa kisah itu terjadi di negeri Romawi, di sebuah kota bernama Aphesus atau disebut juga nama Tharsus. Sekarang terletak di wilayah Turki. Penduduk negeri itu dahulunya mempunyai seorang raja yang baik.

Setelah raja itu meninggal dunia, berita kematiannya diketahui oleh seorang raja Persia bernama Diqyanus. Dia seorang raja yang kafir,amat bongkak serta zalim. Dia datang menyerbu negeri itu dengan kekuatan yang luar biasa dan akhirnya berjaya menguasai kota Aphesus.

Raja Diqyanus membina istana yang indah serta kekal berkuasa selama 30 tahun tanpa dapat digugat oleh mana2 kuasa lain. Selama itu dia juga tidak pernah mengalami sebarang sakit atau dijangkiti penyakit. Oleh itu, dia berasa dirinya hebat,kuat dan sihat lalu berani mengaku dirinya sebagai ‘tuhan’ dan menafikan kewujudan Allah. Nauzubillah…

Bermula dari situ Diqyanus memanggil seluruh rakyat dan pembesar negara.Diatur satu PERHIMPUNAN RAKSASA dengan diiringi paluan gendang,tarian, dan hiburan umpama pesta besar!!

Di dalam perhimpunan ini, Raja Diqyanus memakai gelaran tuhan dengan rasminya. Dia memaksa seluruh penduduk kota menyembahnya di samping berhala-berhala lain yang diciptanya. Perhimpunan besar itu juga dipersembahkan binatang2 korban untuk berhala2 tersebut. Dalam masa yang sama, sementara penduduk menunggu ketibaan Raja Diqyanus yang zalim tersebut, pemuda-pemuda tadi keluar secara berasingan dari kota dan menongsang arus perarakan masuk ke kota untuk menyelamatkan diri dari mendapat kemurkaan dari NYA…

Bahkan mereka tahu barangsiapa yang taat dan patuh kepada Raja Diqyanus akan diberi pelbagai ganjaran. Namun, barangsiapa yang tidak taat kepadanya maka akan segera dibunuh. Keputusan para pemuda tersebut adalah amat kritikal pada saat yang genting. Pergerakan mereka yang menongkah arus disedari tentera setia dengan Raja Diqyanus. Ketika mereka bertemu antara satu sama lain, mereka telah menyatakan hasrat masing2 yang sanggup menghadapi segala kemungkinan demi menolak tuhan yang bernama manusia kerana pada mereka tiada tuhan lain melainkan Allah. Mereka bergegas menuju ke bukit dan di sanalah terdapat sebuah gua yang dinamakan Gua Roqim.

(dipetik dari Riwayat Kitab Qishashul Anbiya hlmn 566 dari himpunan kitab Fadha’ilul Khamasah Minas Shihahis Sittah jilid II)

Urm..harap sahabat semua faham apa yang ana nak sampaikan. Kisah ini adalah insiden yang AKAN BERULANG KEMBALI!! Percaya atau tidak, terpulang pada keimanan antum semua terhadap tibanya hari Kiamat. Allah menceritakn kisah Ashabul Kahfi yang perisitwanya seperti perarakan raksasa yang diatur DAJJAL!!

Tindakan Dajjal mengumpulkan seluruh manusia di dalam satu perhimpunan raksasa dan mengisytiharkan dirinya sebagai tuhan menyamai insiden yang berlaku pada majlis perhimpunan Raja Diqyanus dan 7 Pemuda al kahfi tadi!! Dua peristiwa tang berlaku dengan jarak tahun yang amat jauh tetapi mempunyai persamaan yang nyata!! Subhanallah, ana tak tau dah nak cakap pe.

Ana juga turut menemui insiden yang SAMA di dalam ritual dan nyanyian kumpulan band terkenal MY CHEMICAL ROMANCE (MCR)!! (berdasarkan bimbingan buku Membongkar Misteri Dajjal) Lagu tersebut adalah sangat popular dan ana sendiri pada awalnya sangat suka lagu ini iaitu lagu WELCOME TO THE BLACK PARADE.


Kemungkinan inilah popaganda awal, satu cara Dajjal memasukkan elemen excitement kehadirannya di dalam kepala otak kita khususnya para remaja!! Nauzubillah.. so ana harap sahabat semua dapat meneliti lirik serta maksud nya sekali!!!

When I was a young boy,
My father took me into the city
To see a marching band.

He said, “Son when you grow up,
will you be the saviour of the broken, The beaten and the damned?”
He said “Will you defeat them,
your demons, and all the non believers, the plans that they have made?”
Because one day I leave you,
A phantom to lead you in the summer,
To join the black parade.”

When I was a young boy,
My father took me into the city
To see a marching band.
He said, “Son when you grow up,
will you be the saviour of the broken, The beaten and the damned?”

Sometimes I get the feeling she’s watching over me.
And other times I feel like I should go.
Through it all, the rise and fall, the bodies in the streets.
When you’re gone we want you all to know

We’ll Carry on,
We’ll Carry on
Though your dead and gone believe me
Your memory will carry on
Carry on
We’ll carry on
And in my heart I cant contain it
The anthem wont explain it.

And we will send you reeling from decimated dreams
Your misery and hate will kill us all
So paint it black and take it back
Lets shout it loud and clear
Do you fight it to the end
We hear the call
To carry on
We’ll carry on
Though your dead and gone believe me
Your memory will carry on
We’ll carry on
And though you’re broken and defeated
You’re weary widow marches on
And on we carry through the years
Ooh oh ohhhh

Heres the disapointed faces of your peers
Ooh oh ohhhh
Take a look at me cause I could not care at all
Do or die
You’ll never make me
Cause the world, will never take my heart
You can try, you’ll never break me
Want it all, I’m gonna play this part
Wont explain or say i’m sorry
I’m not ashamed, I’m gonna show my scar
You’re the chair, for all the broken
Listen here, because it’s only..
I’m just a man, I’m not a hero
Just a boy, who’s meant to sing this song
Just a man, I’m not a hero
I — don’t — care

Carry on
We’ll carry on
Though your dead and gone believe me
Your memory will carry on
We’ll carry on
And though you’re broken and defeated
You’re weary widow marches on
We’ll carry on
We’ll carry on
We’ll carry on
We’ll carry,
We’ll carry on


Pergh!! layan lagu ni.. tapi cuba antum semua fahami maksudnya…

Ketika aku masih remaja

Bapaku membawaku ke pekan

Menyaksikan perarakan pancaragam

Dia berkata

“Anak,apabila engkau dewasa

Sanggupkah kau menjadi penyelamat

Yang kalah dan yang dilaknat?”

Dia berkata

“Akankah kau mengalahkan mereka syaitanmu?

dan mereka yang tidak beragama

Rancangan yang sudah diatur??”

“Kerana satu hari nanti

aku meninggalkan engkau

Di bawah bayangan kepimpinan

Pada musim panas nanti

Untuk menyertai PERARAKAN HITAM!!

Kadang2 aku merasakan

Dia memerhatikanku

dan pada ketika lain

aku merasakan aku harus pergi

Apabila melalui semua ini

Jatuh dan bangun

Tubuh-tubuh di jalanan

Dan walaupun kau telah pergi

Kami mahu kau tahu

Kami akan meneruskan

Walaupun kau sudah tiada lagi

PERCAYALAH!!

Memori ini akan DITERUSKAN

KAMI AKAN TERUSKAN!!!

KAMI AKAN TERUSKAN!!!


Inilah anjuran perhimpunan yang ‘dinanti-nantikan’. Lagu yang digembar-gemburkan sebagai perhimpunan penuh makna. Dengan muzik yang keras yang menghentam langsung ke bawah minda (sub concious) kita semua, jelas ada makna semua ni!! ‘Mereka mengajak syaitan-manusia dan semua yang tidak beragama menyertai gerakan Dajjal ini!! bayangan kepimpinan gelap yang akan berlaku tidak lama lagi. Ibarat dipukau, mereka akan memanggil seluruh kaum kerabat,sanak saudara dan rakan2 untuk hadir ke perhimpunan besar yang penuh dusta ini.

Urm..bagaimana persepsi antum semua? Lagu ini adalah salah satu dari ribuan lagu yang dicipta oleh proksi-proksi DAJJAL untuk menghancurkan kita dari dalam. Sudah pasti kita tak sedar tentang perkara ini dan ana harap dengan post ana ini, sahabat semua sedar dan sentiasa berwaspada. Jazakallah…

Perihal farrishanafi

Perantau dunia yang belum sampai destinasi Nya...
This entry was posted in MUSUH ALLAH. Bookmark the permalink.

17 Responses to Kisah 7 Pemuda Al Kahfi Dan lagu ‘WELCOME TO THE BLACK PARADE’.. ada kaitan ke?? macam ada..

  1. abz says:

    uuisshh. ana tak tahu pun.

  2. ... says:

    a’ah la. mmg sama. aku pun baru sedar

  3. akim says:

    maksud yang di tulis itu silap…
    ni maksud sebenar lagu welcome to the black parade

    kita sebagai orang islam mungkin membuat bagai bagai anggapan apsal lagu ini dan maksud lagu ini…
    MCR sendiri memberitahu maksud lagu ini yang sebenar..lagu ini menceritakan pasal seorang yang sudah mati teringat akan kata2 ayahnya yang menyuruh dia menyelamatkan orang2 terania…dan apabila dia mati bukan menceritakan pasal perhimpunan …tapi pasal kemana dia akan pergi..cuba lihat video mcr yang laen..dan maksud lagu2 di dalam album THE BLACK PARADE..sumernya x berunsurkan dajal..mungkin ia hanya anggapan orang ..tapi mcr mencipta lagu melalui pengalaman mereka sendiri,,,contohnya lagu teenager,,x de kena mengena ngan dajal…citer pasal remaja…lagu i dont love you…pasal cinta …lagu cancer..menceritakan pasal orang yang tinggal beberapa hari untuk hidup mengidap sakit cancer..lirik nya agak pelik tapi x berunsur dajal..

    Ketika saya masih kecil,
    Ayahku mengajakku ke bandar
    Untuk melihat marching band.

    Dia berkata, “Anak kalau sudah besar nanti,
    anda akan akan menyelamatkan yang rosak, yang dipukul dan terkutuk? ”
    Dia berkata, “Mahukah anda mengalahkan mereka,
    Anda Syaitan, dan semua orang kafir, rencana bahawa mereka telah membuat? ”
    Karena suatu hari aku meninggalkanmu,
    Sebuah hantu untuk memimpin anda di musim panas,
    Untuk menyertai parade hitam. ”

    Ketika saya masih kecil,
    Ayahku mengajakku ke bandar
    Untuk melihat marching band.
    Dia berkata, “Anak kalau sudah besar nanti,
    anda akan akan menyelamatkan yang rosak, yang dipukul dan terkutuk? ”

    Kadang-kadang aku merasa dia mengawasiku.
    Dan kali lain aku merasa seperti aku harus pergi.
    Melalui itu semua, yang naik-turun, mayat-mayat di jalanan.
    Apabila anda pergi, kami ingin kamu semua tahu

    Kami akan Teruskan,
    Kami akan Teruskan
    Walaupun anda sudah mati dan pergi percayalah
    memori anda akan terus
    Melakukan
    Kami akan terus
    Dan dalam hatiku aku cant menahannya
    The wont lagu menjelaskannya.

    Dan kami akan menghantar anda terguncang dari mimpi hancur
    penderitaan anda dan benci akan membunuh kita semua
    Jadi cat itu hitam dan bawa kembali
    Mari kita meneriakkannya keras dan jelas
    Adakah anda melawannya sampai akhir
    Kami mendengar panggilan
    Untuk melakukan
    Kami akan terus
    Walaupun anda sudah mati dan pergi percayalah
    memori anda akan terus
    Kami akan terus
    Dan walaupun anda rosak dan dikalahkan
    Kau letih pada pawai janda
    Dan kami membawa selama bertahun-tahun
    Ooh oh Ohhhh

    Heres yang disapointed wajah rakan anda
    Ooh oh Ohhhh
    Lihatlah aku karena aku tak peduli sama sekali
    Apakah atau mati
    Anda tidak akan pernah membuat saya
    Sebab dunia, tidak akan pernah mengambil hatiku
    Anda boleh cuba, anda tidak akan melanggar saya
    Ingin semua itu, aku akan bermain bahagian ini
    Wont menjelaskan atau mengatakan aku menyesal
    Aku tidak malu, aku akan menunjukkan bekas luka saya
    Kau kerusi, untuk semua rosak
    Dengar sini, kerana hanya ..
    Aku hanya seorang lelaki, aku bukan pahlawan
    Hanya anak laki-laki, yang bertujuan untuk menyanyikan lagu ini
    Hanya seorang lelaki, aku bukan pahlawan
    Aku – tidak – peduli

    Melakukan
    Kami akan terus
    Walaupun anda sudah mati dan pergi percayalah
    memori anda akan terus
    Kami akan terus
    Dan walaupun anda rosak dan dikalahkan
    Kau letih pada pawai janda
    Kami akan terus
    Kami akan terus
    Kami akan terus
    Kami akan membawa,
    Kami akan terus

    • farrishanafi says:

      ok..komen yg bagus..tp curiga.. haha..sory to say.. saya tulis berlandaskan research..tnye org yg lebeh pakar..
      ayat “MCR sendiri memberitahu maksud lagu ini yang sebenar..”
      ketawa sy bace..

      adakah sahabat ni btul2 tau sape mereka tuh sebenarnye..apakah matlamat lagu n mesej2 mereka..

      as example..kite nk jual barang yg buruk kt org..tp kite promote dgn buruk sbgimana barang tu..org takkan beli right?? urmm..btw..masing2 ade pndapat..depend laa..

      Allah sebaik baik penolong..

  4. acid burn says:

    bagaimana pula kalau welcome to the black parade ini berkaitan dgn kumpulan PANJI-PANJI HITAM yg terkenal sebagai tentera imam mahdi? tentera yg tidak terkalahkan oleh mana2 pasukan musuh, dan hati mereka bagai kepingan2 besi..

    ini cuma pertanyaan sy jer.. bukan teori mana2 pihak, termasuk diri sy..
    minta tuan punya blog jelaskan..

    sebab dari pembacaan sy, tentera Dajjal adalah dari khurasan (yahudi isfahan), seramai 70,000 memakai al-tayalisah..

    takde di sebut dalam mana2 hadis tentang kaitan tentera dajjal dgn tentera black parade.. yg ada adalah black flag atau black banners, iaitu tentera imam mahdi..

    http://tenteradajjal.blogspot.com/

    minta maaf jika tersalah tanya..

    • farrishanafi says:

      salam…syukran atas komen yang hebat ni… ssungguhnya ssuatu yang akan berlaku yakni masa depan mmg menjangkau akal manusia..melainkan sumber yang betul2 dari Pencipta..iaitu Quran…mahupun dari utusanNya…iaitu Hadith…
      pelbagai teori dan pendapat boleh timbul sedangkan kemunculan panji2 hitam tu pun masih lagi menjadi tanda tanya…siapakah gerangan golongan yang tergolong dalam panji2 hitam pimpinan imam mahdi yang muncul dari timur?
      pada saat nye…dajjal mengumpulkan seluruh pengikut nye pada akhir zaman…situasi ini sangat berkaitan dengan sirah pemuda alkahfi tu…

      satu lagi…mungkin sedare ni tak faham…bukan tentera black parade….tapi manusia yang terkumpul dalam satu kawasan yang diseru oleh si Dajjal.. tu la yg dipanggil BLACK PARADE… bila dajjal menunjukkan ‘kuasanya’…ketika itu..ramai yang tidak beriman akan mengikut nya..maka mereka menjadi kufur…
      wallahu’alam… ini sekadar teori..sebabnye…blum berlaku…Allah banyak menympan rahsia…supaya kita sntiasa berpegang pada Quran dan sentiasa meneguhkan keyakinan kite padaNya…

      Jakallahukhairan kathira~~

  5. zahidah says:

    post yang sangt bergune..moga kita diselamatkan dri fitnh dajjal..amin…

  6. aedy Anshory says:

    yang ana tahu dajjal itu sudah dihancurkan oleh nabi Muhammad SAW. karena dajjal itu dalam kamus arab artinya pembohong agama.artinya orang yang menyembah selain Allah /orang yang mengikuti ajaran jahiliyah menyembah banyak tuhan padahal para nabi dahulu menyembah allah yang esa, maka orang yang mengganti Allah dengan berhala/patung adalah Dajjal jadi dajjal itu disekeliling kita banyak hidup berdampingan.mari kita ikuti ajaran islam maka akan lenyaplah dajjal.

  7. Pingback: teruknya diri.. « I.M.S.4.3

  8. khaizee says:

    aku akn bt dgn baik….oleh itu ak menurut perintah ALLAH….dn tok guru…….?????

  9. khaizee says:

    dengan ini aku akan munaskan semua musuh-musuh ALLAH S.A.W…???

  10. Insanbiase says:

    Erm…tdk mgkin tntera islam yg dketuai imam mahdi brpkaian itam..kite tdk thu wrna pkaian mereka..spty yg dnyata kan oleh saudara acid…pngetahuan sy tdk luas tp mengeluarkan pndpt..mane lha tao bule brkngsi pndpt…salam..

  11. furqon says:

    berprasangka yang baik saja lah, hanya allah yang tahu tak usah saling mencurigai, sesungguhnya itu adlah perbuatan saiton, dan anda yang mncurigai trmsuk saiton

  12. Damned says:

    WEY BANGSAT…
    GUA KAGA SETUJU SETAN !!
    YANG POSTING HAL INI ADALAH DAJJAL YANG INGIN MENGHASUT KITA SEMUA

  13. michael says:

    Simply wish to say your article is as amazing. The clearness
    in your post is simply spectacular and i could assume you’re an expert on this subject. Fine with your permission allow me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the rewarding work.

  14. kumok says:

    i like this blog!!!!!!!!!!!

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s